Een vraag hebben?
Inflatiecorrectie abonnementsprijzen
Veel internetproviders verhogen jaarlijks hun tarieven, een inflatiecorrectie noemen ze dat. Hierdoor wijzigt uw maandbedrag vanaf dat moment. Sinds 2019 is het ons gelukt om onze abonnementsprijzen jaar na jaar niet te verhogen. Dit betekent dat wij in 2025 nog steeds dezelfde tarieven hanteren als in 2019, terwijl om ons heen alle prijzen stijgen. 
In de laatste jaren zijn onze kosten voor onder meer de netwerkinfrastructuur, energie en ondersteuning wel flink gestegen. Hierdoor ontkomen wij er niet aan om onze tarieven per 01‑01‑2026 ook te verhogen. Zo zorgen we er voor dat we u ook in de toekomst een betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige dienst kunnen blijven bieden. U wordt persoonlijk per e-mail of per brief over uw nieuwe tarief geïnformeerd.
Veelgestelde vragen over inflatiecorrectie
Waarom verhoogt Stipte de abonnementskosten?
De kosten voor bijvoorbeeld netwerk, energie en ondersteuning stijgen jaarlijks. Deze extra kosten hebben we in het verleden zo veel mogelijk zelf opgevangen, omdat we onze tarieven graag zo stabiel mogelijk houden. Om de kwaliteit en continuïteit van onze diensten te blijven garanderen, passen we nu een inflatiecorrectie toe op het abonnement.
Gaat het tarief van extra diensten ook omhoog?
Nee, de inflatiecorrectie heeft alleen betrekking op de abonnementskosten van uw basis abonnement (bijvoorbeeld Internet of Alles-in-1). De tarieven van eventuele aanvullende pakketten of extra opties blijven gelijk. Ook eventuele kortingen blijven gelijk.
Wanneer gaan de nieuwe prijzen in?
De nieuwe prijzen gaan in op 1 januari 2026. Vanaf dat moment incasseren wij het nieuwe maandbedrag zoals we aan u hebben gecommuniceerd. De eerste keer is dat dus rond 15 januari 2026.
Mag Stipte het tarief verhogen?
Ja. In onze Algemene Voorwaarden is vastgelegd dat Stipte de abonnementskosten periodiek mag indexeren aan de hand van een inflatiecijfer, zoals de consumentenprijsindex van het CBS. Dit valt onder de contractuele afspraken die u met ons heeft gemaakt. Dankzij deze indexering kunnen we blijven investeren in de kwaliteit en stabiliteit van onze diensten.
Hoe wordt u geïnformeerd over de inflatiecorrectie?
We informeren uw vooraf via e‑mail of per post over de hoogte van u nieuwe abonnementstarief zoals dar vanaf 1 januari 2026 geldt. Ook in Mijn Stipte kunt u vanaf 1 januari uw actuele abonnementsprijs terugvinden. En natuurlijk op uw factuur van januari.
Mag ik mijn contract opzeggen vanwege de inflatiecorrectie?
Nee. De inflatiecorrectie maakt onderdeel uit van uw contract en is vastgelegd in onze Algemene Voorwaarden. Dat betekent dat u uw abonnement niet kosteloos kunt opzeggen vóór het einde van de overeengekomen contractduur, uitsluitend vanwege deze aanpassing. Mocht u na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via administratie@stipte.nl of bel ons op 0320-294444.