Stipte wordt kwaliteitsmerk

Investeringen in omvangrijk zenderpakket, Netwerk Recording en gratis professionele thuisinstallatie

Lelystad, 25 Juni 2014 – Internetprovider Stipte uit Lelystad heeft het roer drastisch omgegooid. De voormalige prijsvechter die opereerde onder de naam Scarlet, wil kwaliteitsleverancier zijn van interactieve internetdiensten. Daartoe levert Stipte het meest complete standaardpakket van interactieve TV dat op de Nederlandse markt verkrijgbaar is. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan Netwerk Recording. Deze nieuwe dienst, die aan het eind van de zomer beschikbaar zal zijn, wordt een mogelijke vervanging van de huidige harddiskrecorder en maakt het mogelijk om in de ’cloud’ tot zes programma’s gelijktijdig op te nemen. Op dit moment vinden de gesprekken met de tv-zenders plaats. Zij moeten ook akkoord gaan met de nieuwe dienst; Stipte verwacht echter met de meeste zenders overeenstemming te bereiken.

”Stipte investeert in innovatie, kwaliteit en klantenservice”

Het draait om de TV

Naast internet, telefonie en gratis mobiele abonnementen biedt het Family ITV pakket van Stipte standaard één zenderpakket van niet minder dan 122 TV-channels – waarvan 28 HD en 58 geschikt voor de tablet. Eigenaar/directeur Matthijs Kamp wil hiermee inspelen op de ontwikkeling waarbij steeds meer sprake zal zijn van integratie van TV en internet. ”Ik voorspel dat het spoedig in de moderne woning niet meer draait om de PC maar om de TV en het tablet als het gaat om toegang tot entertainment (gaming/films), informatie en communicatie”, zegt Matthijs Kamp.

VIP-installatie

”Met onze kwaliteitsdienstverlening sorteren we op die ontwikkeling voor. Daarom hebben wij niet alleen geïnvesteerd in het best gevulde zenderpakket, maar eveneens besloten om alle installaties, instellingen en aanlegwerkzaamheden thuis gratis en professioneel uit te laten voeren”, zegt Matthijs. ”Veel van de ontvangst- en snelheidsproblemen van thuisnetwerken worden veroorzaakt door ondeugdelijk doe- het-zelf-werk. Met onze professionele VIP-installatie behoren die problemen definitief en gegarandeerd tot het verleden. Zonder afbreuk te doen aan onze scherpe tarieven, investeren wij in kwaliteit opdat Stipte een stevige positie in de markt krijgt, die de basis vormt voor onze verdere groei in de Nederlandse markt”, aldus Matthijs.

Klantenservice

Naast de investeringen in de productkwaliteit, besteedt Stipte ook de nodige aandacht aan de dienstverlening door de klantenservice. Er wordt sinds kort gewerkt met zogeheten klantenteams, waarin alle disciplines zijn vertegenwoordigd waardoor de klant veel sneller geholpen kan worden. De openingstijden van de klantenservice zijn: maandag t/m vrijdag van 09.00-17.30 uur en op zaterdag van 10.00-16.00 uur.
 

Download als PDF