KLANTENSERVICE

VRAGEN?

Aarzel niet en neem contact met ons op, hieronder zijn alvast de veelgestelde vragen beantwoord.

Administratieve vragen

Om de kosten laag te houden, werkt Stipte met automatische afschrijvingen. Op deze manier kunnen wij u onze voordelige tarieven blijven aanbieden. Mocht uw rekeningnummer wijzigen, geef dan uw nieuwe bank- of gironummer tijdig door aan ons.

De standaard contractduur van een abonnement bij Stipte is altijd één jaar. Hierna kunt u uw contract maandelijks opzeggen.

Indien Stipte het factuurbedrag niet kan incasseren van uw rekening, ontvangt u daarvan een herinnering. Daarin wordt vermeld dat u zelf de betaling dient uit te voeren.
De betaaltermijn van de factuur is 14 dagen na opmaak van de factuur. Het is daarom verstandig bij een herinnering direct over te gaan tot betalen.

Na deze 14 dagen is het mogelijk dat u afgesloten wordt van één of meerdere diensten. Om de diensten weer snel geactiveerd te krijgen, kunt u een betaalbewijs zenden naar: info@stipte.nl Het betaalbewijs moet aan de volgende punten voldoen:

  • Het betaalde bedrag
  • Klantnummer
  • Betalingskenmerk
  • Uw rekeningnummer
  • Het rekeningnummer van Stipte: NL03 RABO 0341 132 802

We hopen het niet natuurlijk, maar als u zich toch bedenkt, kunt u de bestelling binnen 14 dagen annuleren. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat u de officiële bevestiging hebt ontvangen per post of e-mail. Het abonnement loopt daarna minimaal 1 jaar. Binnen dat jaar kan u niet kosteloos opzeggen. Daarna wordt uw abonnement vanzelf omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Het abonnement is dan per maand opzegbaar.

Stipte verzoekt u per automatische incasso te betalen. Mocht u toch per overschrijving willen betalen, denk er aan in alle gevallen uw klantnummer en/of uw factuurnummer te vermelden.

Rekeninggegevens Stipte:
Rekeningnummer (IBAN)
NL03 RABO 0341 132 802

BIC:
RABONL2U

Hulp bij installeren

Wat u wel zelf kan gaan aansluiten is het modem. Dat doet u zo:

Stap 1: Glasvezelkastje voorbereiden
1. Ga naar het glasvezelkastje. Meestal zit deze in de meterkast.
Hieronder zie je een afbeelding van de meest voorkomende glasvezelkastjes.
2. Pak uit het Doe-het-Zelf pakket het kabeltje met rode stekkers.
3. Steek 1 stekker van het kabeltje in de eerste (of enige) etherpoort van het glasvezelkastje.

Stap 2: Nieuwe modem aansluiten en opstarten
Uw glasvezelkastje is nu klaar voor gebruik. Tijd om het modem aan te sluiten. Had u al een modem? Ga dan door naar stap 3.

Sluit je modem aan
1. Haal uit het Doe-het-Zelf pakket het modem.
2. Zet het modem zo dicht mogelijk bij het glasvezelkastje. Bijvoorbeeld in de meterkast of tegen de muur.
3. Bij de vorige stap heeft u een kabel in het glasvezelkastje geklikt. Klik de andere kant van dit kabeltje in het rode aansluitpunt [WAN] van het modem.

Zet je modem aan
1. In het Doe-het-Zelf pakket zit een stroomadapter. Steek de kabel hiervan in de zwarte aansluiting van het modem.
2. Steek de stekker van de adapter in het stopcontact.
3. Zet het modem aan met de witte powerknop.
4. Binnen 30 minuten zouden de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Wireless’ onophoudelijk moeten branden. Het lampje ‘Internet’ knippert onregelmatig.

Stap 3: Bestaande modem aansluiten en opstarten
Had u al een modem en wilt u deze aansluiten op glasvezel? Volg dan onderstaande stappen. Had u nog geen modem? Dan heeft u als het goed is al stap 2 doorlopen. Deze stap kunt u dan overslaan.

Sluit je modem aan
1. Zet uw modem uit.
2. Verwijder alle kabels die zijn aangesloten tussen de hoofdaansluiting en het modem.
3. Zitten er ook nog andere kabels in het modem? Haal dan ook deze eruit.
4. Eerder heeft u een kabel met rode stekkers in het glasvezelkastje geklikt. Klik de andere kant van dit kabeltje in het rode aansluitpunt [WAN] van het modem.

Zet je modem aan
1. In het Doe-het-Zelf pakket zit een stroomadapter. Steek de kabel hiervan in de zwarte aansluiting van het modem.
2. Steek de stekker van de adapter in het stopcontact.
3. Zet het modem aan met de witte powerknop.
4. Binnen 30 minuten zouden de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Wireless’ onophoudelijk moeten branden. Het lampje ‘Internet’ knippert onregelmatig.

Stap 4: Verbind uw pc met het internet

We zijn er bijna. De één-na-laatste stap is om je pc of laptop te verbinden met het internet.

Pc verbinden met internet

1. Pak de gele etherkabel uit de Doe-het-Zelf doos.
2. Klik het ene uiteinde van de kabel in de gele aansluiting [ETHER 1] van je modem.
3. Het andere uiteinde van de kabel klik je in de etheraansluiting van je computer.
4. Zet je computer aan.
5. Het lampje ‘Ether’ op je modem gaat nu branden.

Stap 5: Laatste check

Nog heel even geduld, dan kun je zorgeloos internetten. Alleen nog een laatste check of alles goed werkt.

Pc verbinden met internet
Internet controleren
1. Open op uw pc een internetbrowser. Bijvoorbeeld Internet Explorer of Chrome.
2. Ga naar www.stipte.nl. Doet de site het? Dan is de installatie gelukt!

Werkt uw internet toch niet?
Heeft u alle bovenstaande stappen doorlopen en krijgt u geen beeld als u naar www.stipte.nl of een andere website gaat? Controleer dan of er een storing is. Niet het geval? Vaak is het uit- en aanzetten van je modem een goede eerste stap!

Bij een glasverbinding verbindingen is er één simpele stap om het modem aan te sluiten.
Sluit LAN 1 met een netwerkkabel op de eerste aansluiting van het glasvezel modem aan.

Om Televisie van Stipte te kunnen kijken, is het nodig dat u de TV-ontvanger met uw TV en met het FRITZ!Box modem verbindt. Indien u meer dan één TV-ontvanger wilt aansluiten, is het nodig extra stappen te doorlopen. Hieronder wordt toegelicht hoe u één of meerdere TV-ontvangers aansluit op het FRITZ!Box modem en hoe u de TV-ontvanger aansluit op uw TV

Eén TV-ontvanger op het modem aansluiten

Indien u 1 TV-ontvanger wilt aansluiten kunt u de TV-ontvanger direct op een van de vrije LAN poorten op uw Fritz!Box modem aansluiten. Heeft u een glasvezel modem, dan is de eerste poort gereserveerd voor inkomend internet verkeer, dit betekent dat u uw TV-ontvanger kunt aansluiten op poort 2-4.”.

Figuur 1: Het aansluiten van uw TV-ontvangers op het FRITZ!Box modem

Meerdere TV-ontvangers op het modem aansluiten

“Indien u gebruik wilt maken van meer dan 1 TV-ontvanger kunt u de extra ontvanger in een van de beschikbare LAN poorten aansluiten.”

Figuur 3: Het aansluiten van meerdere TV-ontvangers op het modem.

Uw TV-ontvanger aansluiten op uw TV

U kunt de TV-ontvanger op twee manieren aansluiten op uw TV, via een HDMI- of een SCART-kabel. Het heeft de voorkeur om HDMI te gebruiken als uw TV die mogelijkheid biedt. U gebruikt een HDMI-kabel als u een HDMI-aansluitpunt op uw televisie hebt. U gebruikt een SCART kabel als uw televisie alleen een SCART-aansluitpunt heeft en geen HDMI-aansluitpunt.In het geval van HDMI sluit u de HDMI-kabel aan op de HDMI-uitgang op de TV-ontvanger en de HDMI-ingang op uw TV (Figuur 4). In het geval van SCART sluit u de SCART-kabel aan op de SCART-uitgang op de TV-ontvanger en de SCART-ingang op uw TV (Figuur 5).

U dient op uw TV het gekozen inputkanaal te selecteren, zodat het beeld wordt weergegeven dat behorend bij het gekozen inputkanaal wordt weergegeven.

Plaats de meegeleverde AAA batterijen in de afstandsbediening (Figuur 6). U bent nu gereed om verder te gaan met de installatie van uw modem en Televisie van XS4ALL.

Figuur 4: Sluit de TV-ontvanger aan op HD-TV met een HDMI-kabel.


Figuur 5: Sluit de TV-ontvanger aansluiten met een SCART-Kabel op Televisie.


Figuur 6: Plaats de batterijen in de afstandsbediening

Op heel veel apparaten zit tegenwoordig WiFi. U kunt WiFi instellen op deze apparaten door gebruik te maken van het netwerk dat de Fritz!Box uitzendt. In de regel betekent dit dat u via een menu of instelling naar WiFi navigeert.

Hierna kunt u verbinden. Kies hiervoor het netwerk; standaard staat dit ingesteld op netwerknaam (SSID) “Fritz!Box FON WLAN 73**”. Het wachtwoord hiervan vindt u onderop het modem, dit is een 16 of 20 cijferige code.

Hieronder vindt u uitleg over hoe u dit kunt instellen.

1. Klik met de linkermuisknop op het icoontje voor wifi in de taakbalk. Klik het juiste draadloze netwerk aan.

2. Klik op Verbinding maken.

3. Voer de WiFisleutel van het netwerk in en druk op Volgende (Next).

Als alternatief kunt u ook de WPS-knop op het modem laten indrukken.

Werkt u draadloze internetverbinding niet meer naar behoren of mogelijk helemaal niet meer, loop dan onderstaande punten door of kijk of er op dit moment een storing of onderhoud wordt gepleegd op uw lokatie.

– WLAN Lampje: Controleer of het lampje voor WLAN brandt op uw Fritz!Box (of andere modem/router) indien dit niet het geval is, activeer dan de draadloze verbinding door op de “WLAN” knop te drukken op het modem of via de interface van uw router.

– Netwerkkaart: Controleer of de draadloze netwerkkaart (ook wel WLAN of Wifi genaamd) in uw computer is ingeschakeld in uw besturingssysteem en installeer eventueel opnieuw de bijbehorende software. Zeker als uw draadloze netwerkkaart Wifi N (802.11n) ondersteunt kan het noodzakelijk zijn om de drivers van draadloze netwerkkaart te updaten. Raadpleeg hiervoor de handleiding en/of de website van de fabrikant.

– Afstand tot modem: Controleer of de verbinding wel werkt als u de computer met de draadloze netwerkkaart dichterbij het draadloze modem plaatst.

– Firewall: Controleer of de firewall software op uw computer de draadloze netwerkverbinding blokkeert.

– Beveiliging: GobalXS raadt u aan de verbinding tussen uw computer en het modem te beveiligen met een encryptie-sleutel(WPA/WPA2). De sleutel bestaat uit een reeks cijfers/letters die zowel in het modem als in de computer moet worden ingesteld. Controleer of de sleutels in de computer en het modem overeenkomen. Op de onderkant van het modem staat de encryption key vermeld.

– Modem resetten: Zet het modem voor minimaal 30 seconden uit en daarna weer aan. Afhankelijk van uw lijn kan het enige tijd duren voordat uw computer en het modem weer verbinding met elkaar hebben.

– WiFi-kanaal aanpassen: Draadloze modems zenden uit op een vooraf in het modem ingesteld kanaal. Als uw modem op hetzelfde kanaal is ingesteld als het draadloze modem van uw buren dan kan de snelheid verminderen of de verbinding wegvallen.

Mocht bovenstaande allemaal geen resultaat geven, neem dan gerust contact met ons op, wij helpen u graag.

Problemen en Storingen oplossen

Als uw internet en/of telefonieverbinding is uitgevallen, kunt u hier controleren of er storingen of werkzaamheden in uw regio bekend zijn. Wanneer er geen storingen of werkzaamheden bekend zijn, adviseren wij u het modem te resetten. Resetten houdt in: de stekker van het modem uit het stopcontact halen en na 2 minuten weer in het stopcontact steken. Na ongeveer 30 seconden, wanneer het DSL-lampje continu brandt, kunt u testen of de verbinding hersteld is. In de meeste gevallen zal dit de problemen verhelpen.

Het gebruik van internet brengt ook gevaren met zich mee. Hiertegen kunt u zich beveiligen. Indien u de deur open laat staan van uw woning, kan dit worden gezien als een uitnodiging voor kwaadwillende. Door het gebruik van goede sloten, worden de kwaadwillende buitengesloten. Juist door uw pc te voorzien van goede beveiliging, vergroot u het plezier wat u kan hebben met uw Stipte diensten.

Als Internet Provider is het de verantwoordelijkheid van Stipte om de consument bewust te maken van de gevaren van het internet én om een degelijke en betaalbare oplossing aan te bieden. Indien u via een breedbandverbinding (zoals DSL en glasvezel) toegang heeft tot het internet, neemt het risico op ongewenste aanvallen op uw computer toe. Een degelijk beveiligingsprogramma is dus geen overbodige luxe. Uit de jarenlange ervaring van onze klantenservice blijkt dat het aantal problemen door virussen, hackers, dialers en spam toeneemt. Daarom willen wij u hierover informeren omdat de meeste klanten niet weten hoe ze zich hiertegen kunnen beveiligen.

Om op de hoogte te blijven van de nieuwste mogelijkheden van beveiliging, of virusmeldingen, verwijzen wij u naar de site http://www.waarschuwingsdienst.nl Waarschuwingsdienst.nl is een initiatief van de overheid .

U kunt ons altijd per email bereiken op info@stipte.nl

Postadres:
Stipte B.V.
Postbus 158
8200 AD Lelystad

Bankgegevens: NL03 RABO 0341 132 802
BTW-nummer: NL8599.56040.B01
Kvk-nummer: 74581147

Telefonische Klantenservice:
T 0320 – 294 444
Vanuit het buitenland: T +31320294444 tegen het geldende internationale tarief.

Openingstijden: maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur.
Op feestdagen zijn wij gesloten.

Blijft het beeld van uw televisie stilstaan, of heeft u zwart beeld of andere problemen? Dat is natuurlijk erg vervelend. Volg onderstaande stappen om het probleem te vinden en te verhelpen. U kunt hier controleren of er storingen of werkzaamheden in uw regio bekend zijn. Mocht er geen storing of onderhoud vermeldt staan, reset dan de televisie ontvanger.

Het resetten van de TV-ontvanger kan helpen. Je reset de tv-ontvanger door de stekker van de tv-ontvanger 30 seconden uit het stopcontact te halen. Sluit vervolgens de stroom weer aan. Uw televisie gaat dan opnieuw proberen verbinding te maken. Dit kan enkele minuten duren.

Bijna iedereen gebruikt wifi! Dat betekent dat de wifi kanalen vol beginnen te raken. Uw modem zendt namelijk signalen uit via een kanaal. En als u, de buren en de rest van de straat allemaal op hetzelfde standaard kanaal zitten, raakt het kanaal vol, en wordt uw internet traag.

Staat uw modem in de huiskamer, verstop het modem dan niet achter een kast of tv. Hoe meer in het zicht uw modem staat, hoe hoger de snelheid van de wifi. Zorg voor een afstand van minimaal 30 cm tussen uw modem en andere elektronische apparaten om storingen te voorkomen. Probeer niet verder dan 10 meter van het modem te internetten. Want hoe dichterbij u bij het modem bent, hoe beter het signaal is!

Storingsbronnen verwijderen
Uw modem zendt signalen uit via straling. Maar er zijn meer apparaten die dat doen, en die kunnen uw wifi verbinding verstoren. Heeft u een van onderstaande apparaten in huis? Zet deze apparaten eens uit of plaats ze verder weg van je modem.

– Babyfoons
– Videobewakingssystemen of alarmsensoren
– Magnetrons
– DECT- telefoontoestellen
– Bluetooth apparatuur
– Draadloze lichtschakelaars

Overig

Doe de postcodecheck en zie welke pakketten er op uw adres beschikbaar zijn.

De oplevering van uw Alles-in-1 pakket gebeurt aan de hand van een aantal duidelijke stappen:

Stap 1

U ontvangt na de aanmelding een bevestigingsbrief. U heeft wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd waarin u uw aanmelding nog kunt wijzigen of annuleren.

Stap 2

Vanaf de 15e dag starten wij met het opleveren van de door u aangevraagde dienst. De oplevering duurt gemiddeld 4 a 6 weken, mits de Glasvezel is aangesloten op uw adres.

Stap 3

Onze VIP-monteur neemt contact met u op voor het maken van een afspraak om persoonlijk alles bij u te komen installeren en werkend achter te laten.

Stap 4

De VIP-monteur zal op de afgesproken dag alles bij u aansluiten, installeren, bekabelen, opruimen en demonstreren. Als de monteur weggaat werkt alles gegarandeerd.

Stap 5

Pas nadat alles werkend is opgeleverd start de facturatie van het door u gekozen abonnement.

Wanneer u een reguliere analoge KPN-aansluiting heeft, zal u geen KPN-factuur meer ontvangen nadat uw nummer is overgenomen door Stipte Wanneer u andere diensten afneemt bij KPN (bijvoorbeeld Internet + Bellen + Interactieve TV), dient u dit zelf op te zeggen.

Het kan zijn dat u in een gebied zit waarbij u een contract met de netwerkeigenaar aangaat voor de betaling van vastrechtvergoeding.

Wanneer u een Alles-in-1 pakket afneemt dan komt de (VIP) monteur bij u op bezoek.

Met Stipte Alles-in-1 hoeft u zelf niets te doen. Ook het aansluiten wordt kosteloos voor u gedaan met onze gratis VIP-installatie.

Alle apparatuur wordt vakkundig geplaatst en aangesloten. Om het helemaal compleet voor u te maken, wordt de bekabeling voor u aangelegd en netjes weggewerkt. En dat is uniek!

Onze VIP-installatie is meer dan aansluiten!

  • Plaatsing van alle apparatuur
  • Volledige aanleg van alle bekabeling. Zelfs door de kruipruimte
  • Instellen en testen van de TV, PC, tablet en telefoon
  • Demonstratie van de televisiedienst
  • Onze monteur gaat pas weg als u weet hoe het werkt

Nadat u zich heeft aangemeld met het Alles-in-1 pakket, kunt u een opzegbrief sturen.

U bent zelfverantwoordelijk voor het naleven van de contractsvoorwaarden van uw huidige glasvezel- of kabelaanbieder, dus ook de opzegtermijn. Het is belangrijk dat u deze voorwaarden goed controleert.