Management buy-out en koerswijziging Scarlet

Bedrijf voortaan verder onder de naam Stipte

Lelystad, 30 Mei 2014 – Telecombedrijf Scarlet heet voortaan Stipte. De naamswijziging valt samen met het afstoten van de Nederlandse activiteiten van Scarlet door Belgacom. Met een management buy-out werd Matthijs Kamp de nieuwe eigenaar. Hij leidt de complete rebranding en een drastische koerswijziging die van de prijsvechter van weleer een aanbieder van interactieve kwaliteitsdiensten moet maken.

“We hebben een koerswijziging doorgevoerd en onze prijsvechtersveren afgeschud en hebben wat dienstverlening betreft een kwaliteitsslag gemaakt”

Op vrijdag 30 mei stipt om 12.00 uur was de rebranding een feit. Mattthijs Kamp (6e van rechts achter de monitor) toostte met een deel van het personeel op de nieuwe toekomst van zijn bedrijf

Weer op eigen benen

Scarlet werd in 2008 door de Belgische telecomreus Belgacom overgenomen. Het was Belgacom vooral te doen om de Belgische activiteiten van Scarlet – dat voor het overgrote deel uit het voormalige KPN België bestond. De Nederlandse markt bleef zich daarna autonoom ontwikkelen. Omdat eigenaar Belgacom zijn internationale deelnames aan het terugbrengen is, kreeg Scarlet de gelegenheid om weer op eigen benen te komen staan. Dat gebeurde eerder dit jaar met een management buy-out. Daarmee werd Scarlet directeur Matthijs Kamp eveneens de eigenaar van het bedrijf. Financiële details van die transactie zijn niet bekendgemaakt.

Geen prijsvechter meer

Internet en telefonie worden steeds meer een zogenaamde ‘commodity’, vergelijkbaar met water uit de kraan. De kwaliteit en de prijzen van het aanbod lopen niet zover uiteen. De internettoegang is supersnel, het telefoonaanbod is zeer aantrekkelijk en voordelig en het (draadloos)thuisnetwerk van Stipte is dankzij de Duitse modemtechnologie van FRITZ!Box uiterst betrouwbaar en functioneel. Matthijs Kamp: “Gelijktijdig zie je een verregaande integratie van TV en internet waardoor de functie van de traditionele televisie steeds breder en steeds interactiever wordt. Ik voorspel dat het TV-scherm de ultieme toegang gaat bieden tot entertainment, informatie en communicatie.”

Kwaliteitsslag

Reeds enkele maanden geleden sorteerde Stipte al voor op de veranderingen. Met een reorganisatie is de organisatie op orde gebracht en is nu lean-and-mean. Kamp: “We hebben een koerswijziging doorgevoerd en onze prijsvechtersveren afgeschud en hebben wat dienstverlening betreft een kwaliteitsslag gemaakt.”
Bij Stipte komt de consument voor echt complete pakketten waarbij ontzorging centraal staat. De combinatiepakketten van Stipte zijn uitgebreid met een zogeheten VIP-installatie, die door gecertificeerde monteurs thuis bij de klant worden uitgevoerd. Kamp: “De kwaliteit en snelheid van internet en thuisnetwerken laat dikwijls te wensen over, vooral omdat de installatie door de consument ondeugdelijk is uitgevoerd. Om dat te voorkomen hebben wij de VIP-installatie geïntroduceerd, waarbij een gecertificeerde monteur de installatie thuis komt verzorgen. Hij sluit niet alleen de modem aan maar regelt ook de bekabeling, de plaatsing van de TV, de instellingen etc. en vertrekt pas wanneer alles perfect functioneert.”

Alle zenders in één basispakket

Ook het productenpakket is volledig vernieuwd. Stipte biedt sinds kort een complete nieuwe interactieve TV-dienst in heel Nederland aan. Het basispakket dat Stipte daarbij aanbiedt is met 122 zenders (waarvan 28 in HD en 58 beschikbaar op de tablet) meteen veruit het meest complete basis TV-pakket dat er op dit moment in Nederland beschikbaar is. Overal in Nederland waar Stipte 12 Mb download realiseert, kan de dienst zonder problemen worden geleverd. Met een postcode check op de vernieuwde website www.stipte.nl kan iedereen vaststellen of de beschikbare bandbreedte geschikt is.

Premium

“Met onze nieuwe pakketten en de VIP-installatie onderscheidt Stipte zich duidelijk in de markt. Wij vinden het niet meer van deze tijd om bij een abonnement op voorhand te moeten kiezen welke zenders je wilt kijken. Daarom hebben wij álle zenders in het basispakket gestopt. Daarmee zijn wij voortaan het Nederlandse premium-merk met het grootste aanbod van de hoogste kwaliteit. We zitten niet langer aan de onderkant van de markt, louter op prijs te concurreren. Stipte is niet de partij waar je moet zijn om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar waar je naar toe gaat omdat je – in combinatie met supersnel internet en voordelige telefoon – zonder zorgen een groot TV-aanbod van hoge kwaliteit wilt“, zegt Matthijs Kamp.

//Einde bericht

Download als PDF